• WWW.KENNETHSTAMP.COM

'Visit Aalsmeer' is online

Truus Oudendijk

AALSMEER In aanwezigheid van een select gezelschap is maandag 4 december de website Visit Aalsmeer gelanceerd. De onthulling werd gedaan door wethouder Jop Kluis en John Jansen van Ondernemend Aalsmeer.

De sector recreatie en toerisme is tussen 2014 en 2016 met tien procent gegroeid. En daarmee een economische pijler van belang. In samenwerking met Ondernemend Aalsmeer is een ambitieus promotieplan samengesteld. Dat plan gaat uit van één merk: Visit Aalsmeer en daarbij hoort een nieuwe website en social media.

WATER EN BLOEMEN Water en bloemen vormen samen het beeldmerk van Aalsmeer. En daarop is het nieuwe logo gebaseerd. Blauw voor het water, groen voor de natuur en een gestileerde tulp als kenmerk voor de sierteeltsector. De eerste fase van de Website is live, een mooie site, met een eigentijdse sfeervolle uitstraling, waar verhalen over Aalsmeer centraal staan. Visit Aalsmeer heeft ook een Facebook pagina en wethouder Jop Kluis nodigde iedereen uit om toch maar vooral vrienden te worden van deze site. De site is nog in ontwikkeling en wordt verder uitgebreid met Instagram en een Twitter account. Volgend jaar komen Engelse teksten op de site, artikelen over de vele arrangementen in Aalsmeer, foto's en wandel- fiets en vaarroutes. De planning is dat de tweede fase van de site in januari - februari 2018 live kan gaan.

VERHEUGD Jansen was zeer verheugd over dit initiatief en zei te hopen dat Kluis de komende vier jaar nog aanblijft als wethouder om het ingezette traject verder samen vorm te geven. Aalsmeer heeft prachtige locaties om te bezoeken. De Historische Tuin, het Fort, The Beach, het toekomstige Floriworld, dat als belevingswereld voor de sierteelt het nieuwe Keukenhof gaat worden. En niet te vergeten die unieke Westeinder die zoveel mogelijkheden biedt op het gebied van waterrecreatie. 'We moeten wel iets met elkaar afspreken' zei Jansen, 'want het gaat niet vanzelf'. Er wordt de nodige input van ondernemers verwacht. De entrees van het dorp moeten worden opgefleurd om Aalsmeer de uitstraling te geven waar we voor staan: bloemen en water. Een van de doelstellingen is ook om bezoekers uit Amsterdam hierheen te trekken. 'Maar we zoeken geen vergaarbak van toeristen die hier zomaar rondlopen' zei Jansen.

BIERFIETSEN Kluis voegde toe dat bierfietsen en een 'red light district' bepaald niet tot de toeristische ambities van Aalsmeer behoren.

Hij noemde het verder een wondertje dat de website Visit Aalsmeer in zo'n kort tijdsbestek is gerealiseerd; slechts een paar weken. 'Daarbij vergeleken is de website van de gemeente een soort olifantsdracht'.

VVV Hij bedankte Karin de Veij, Constantijn Hoffscholte en Angèle Aartman van Boekhuis. Zij hebben de afgelopen tijd voor de site en het agentschap van VVV Aalsmeer gezorgd. Maar dat is nu verleden tijd, het agentschap is opgeheven. Visit Aalsmeer bevat alle toeristische informatie.