• PR

Luchtkastelen

Pierre Tuning

Aalsmeer is goed in bloemenhandel, waterplezier en luchtkastelen. Precies twintig jaar geleden zag ShowBizCity het licht. 'Beter dan Disney,' zei de directeur. 'Er wordt ingezet op een half miljoen bezoekers per jaar.' Niet gelukt.

Dan wordt De Oude Veiling voor 1.105.480 euro verbouwd tot 'een fantastische leerplek voor cliënten van Ons Tweede Thuis. Wel onder leiding van een commerciële uitbater, waarnaar gezocht gaat worden.' Een mislukking in wording.

Nu zijn er plannen voor Floriworld - 'in het voorjaar van 2020 worden de deuren officieel geopend voor de internationale toerist.' 'Een toeristisch ervarings- en expertisecentrum voor de bloemensector waar jaarlijks meer dan 350.000 bezoekers hun hart kunnen ophalen over de wereld van bloemen en planten. Met de onderneming is een investering van 28 miljoen euro gemoeid. Het centrum gaat zich vooral richten op de consument die zich moet gaan verwonderen over kleuren, geuren en emotie.' Ik help het je hopen.

Wat Aalsmeer nog meer verwacht, is de komst van een Lidl. Te vrezen valt, dat dat wel lukt.